Provozování poštovních služeb v obci
Vážení spoluobčané,
před nějakým časem jste někteří z Vás obdrželi letáček s informací České pošty o novém provozovateli poštovních služeb prostřednictvím Pošta Partner v naší obci a mimo jiné i s uvedením úředních hodin, a to i přesto, že Česká pošta neměla v té době ukončená řízení (mimo jiné jsme prosazovali v pátek jinou dobu pro veřejnost, než byla Českou poštou navrhovaná), spojená se změnou provozovatele poštovních služeb, tedy i s naší obcí, a navíc bez našeho vědomí.
Koncem tohoto týdne snad Česká Pošta již ukončila všechna řízení v rámci změny provozovatele poštovních služeb a mohu Vám tedy sdělit, že od 1.10.2021 dojde k určitým změnám, které by ale kromě omezené pracovní době (dle sdělení České pošty bude toto omezení trvat do 30.11.2021) neměly nijak ovlivnit poskytované poštovní služby, tak jak je znáte do dnešní doby (kromě Czech Pointu, který Pošta Partner neposkytuje, ale je v určité míře dostupný na obci).
Jedná se o tyto služby:
- příjem a výdej poštovních a nepoštovních zásilek, jejichž dodání je zajišťováno prostřednictvím služeb České pošty, s.p. uvedených v aktuálně platné Technologické příručce pro Partnera,
- převzetí stvrzených dodejek a vybraných peněžních částek od příjemců poštovních zásilek, odesílatelů poštovních zásilek, odesílatelů poštovních poukázek,
- příjem a výplata hotovosti zasílané prostřednictvím poštovních poukázek,
- poskytování dalších služeb České pošty, s.p. uvedených v aktuálně platné Technologické příručce pro Partnera,
- prodej poštovních cenin a zboží, prodej losů společnosti TIPSPORT a.s.
- příjem reklamací a žádostí adresátů v souvislosti s dodáním zásilek,
- příjem žádostí o výkon práv klientů jako subjektů údajů podle Obecného nařízení Evropského parlamentu a rady (EU) 2016/679, o ochraně osobních údajů (GDPR),
- zajišťování on-line dobíjení předplacených SIM karet společností T-Mobile Czech Republic a.s., Vodafone Czech Republic a.s. a O2 Czech Republic a.s.,
- zajišťování vybraných bankovních služeb uvedených v aktuálně platné Technologické příručce pro Partnera,
- prodej produktů a poskytování on-line služeb společnosti SAZKA.
Pošta Sedlnice tedy bude uzavřena před otevřením Pošty partner v období od 20.9.2021 – 30.9.2021, zahájení provozu ode dne 1. 10. 2021.
V období od 1.10.-30.11.2021 bude dočasná změna hodin pro veřejnost a to: pondělí, středa 14:00-17:00, úterý, čtvrtek 8:00-11:00, pá 12:00-15:00 hod.
Já pevně věřím, že již žádné překvapení ze strany České pošty a nového provozovatele poštovních služeb nedojde, neboť jednání byla dost složitá, a ne vždy z jejich strany předvídatelná.
Ing. Rostislav Recman,
starosta obce Obec Sedlnice
- Přečteno: 2620